Skip to content

Albert Sanz, piano sol

Abril 30, 2015

ALJAZZIRA JAZZ CLUB

presenta

 Albert Sanz, piano sol

 

Albert Sanz

Dissabte, 9 de Maig de 2015

Auditori de la Casa de la Cultura, a les 19:30 hores

Entrades: General 3€ / Reduïda (Carnet Jove i jubilats) 2€

.

Albert Sanz naix a València, en el si d’una família molt musical. La seua mare és la gran cantant, compositora de cançons i actriu Mamen García, i el seu pare és Josep Sanz, director d’orquestra, pianista clàssic i compositor .
Des d’una primerenca edat (Mamen recorda estar embarassada d’Albert fent molts concerts al piano i cantant) Albert va estar envoltat per la música clàssica del seu pare i el repertori de cançons variat de Mamen. Des de cobles a bossa nova, a boleros cubans, tangos, cançons italianes, franceses, i standards de jazz. Entrant en l’adolescència Albert comença a aprendre cançons amb la guitarra i el baix elèctric fins que decideix estudiar piano clàssic en el conservatori de València. Poc després, el seu pare el porta a un concert de Tete Montoliu on, sense adonar-se’n, s’enamorarà per sempre de l’esperit d’aquesta música.
En poc temps Albert comença a imitar allò que escolta i comença a tocar amb altres músics a València, compaginant el conservatori amb estudis en el Taller de Músics de Barcelona, concerts i totes les jams possibles. Als 18 anys és seleccionat per a representar a Espanya en l’Orquestra Jove de Jazz Europea (EJYO) viatjant durant tres setmanes per tota Europa i gravant el primer registre de la EJYO.
En 1998 Albert registra el seu primer disc (“Des D’aquí”) com a co-líder amb el baixista català David Mengual. Aquest disc és votat millor disc de jazz espanyol de l’any pels crítics de jazz espanyols (Cuadernos de Jazz). Un any després Albert rep el Premi SGAE per a l’artista revelació de Jazz i un altre premi com a artista revelació per la revista Turia.
Després d’oferir-li una beca completa la prestigiosa escola Berklee College of Music, Albert es trasllada a Boston l’any 2000 on toca amb Robert Stillman, Chris Van Voorst, Kendrick Scott, (arribant a formar la banda Kalifactors i gravant el cd “Kalifactors”, llançat en el segell Fresh Sound) i també amb David Doruzka, Jason Palmer, Walter Smith, Lage Lund, Lionel Loueke, Javier Vercher o Ferenc Nemeth entre d’altres. Després de llicenciar-se cum laude en Berklee, Albert es trasllada a Nova York en 2002 on se submergeix en l’escena arribant a tocar amb els grups de Kurt Rosenwinkel, Chris Cheek, Joe Martin i estrenant-se com a líder i compositor en el Jazz Gallery amb un grup en el qual destaquen Larry Grenadier, Jeff Ballard i Chris Cheek. Aquest concert va ser registrat i editat també amb Fresh Sound Records sota el nom de “Els Guys” (2003).
En 2004 el IVM de València li encarrega a Albert gravar un disc i compondre tot el material amb la consegüent edición de “El fabulador” per Albert Sanz y los once dedos, on la instrumentació colorista consistia en 8 instruments de vent, a més de la secció de ritme. Aquest disc va ser votat com un dels millors discos de jazz espanyol de l’última dècada pels crítics a Espanya (Cuadernos de Jazz).
Poc després d’aquest enregistrament, Albert es trasllada de tornada a Espanya, on li és oferit un lloc de professor de Jazz en el conservatori superior Musikene del País Basc i posteriorment en el departament de Jazz en el Conservatori Superior de València. Durant aqueixos anys Albert combina l’ensenyament amb els concerts i llança un disc en viu (“Metamorfosis”) amb el seu trio en aquell moment (amb Massa Kamaguchi i RJ Miller) per al segell Fresh Sound Records. També col·labora en les bandes i en els enregistraments de la Flamenco Big Band de Perico Sambeat, el trio i quintet de Jorge Rossy (ací com a organista hammond), Jordi Matas i Carme Canela (com a organista també), i el cèlebre projecte de Sílvia Pérez Cruz i Javier Colina Trio que va donar lloc al disc “En La Imaginación”, per nomenar algunes de les bandes importants de les quals va formar part. Com a productor musical i arranjador grava el disc de Mamen García (“El Cofrecito”) en el qual col·laboren músics com Jorge Rossy, Javier Colina o Antonio Serrano.
L’any 2011 Albert fa un pas cap a avant produint el disc “O que serà” a Nova York, un disc amb un trio estel·lar integrat pel gran bateria Al Foster (Miles Davis) i el contrabaixista Javier Colina. Gravat pel gran James Farber. En 2012 va tenir l’oportunitat de viatjar amb aquest gran trio tocant en els principals festivals a Espanya i també gravant en directe en el Cafè Central de Madrid el disc/bootleg “For Regulars Only”.
Com a compositor per a teatre, Albert ha col·laborat amb la premiada i especial companyia “Bambalina – Teatre practicable”, creant la música per als espectacles “Ulisses”, “Cosmos”, el musical “El Geperut de Notre Dame” i “Petit Pierre”.
En 2014 les seues últimes col·laboracions importants són en la seua majoria duos, el disc “Mahalo” amb el virtuós harmonicista Antonio Serrano (Paco de Lucía) i “Dolphin´s Blues”, vinil gravat en directe amb el jove geni de la trompeta Félix Rossy.
Actualment Albert se centra més que mai en la composició de cançons i el seu pròxim projecte inclou un registre a trio amb el fantàstic Larry Grenadier al contrabaix i Jorge Rossy a la bateria i vibràfon.

Anuncis
Feu un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: