Skip to content

Ramon Cardo Big Band, “Per l’altra banda”

Juny 30, 2012

6a Mostra de Jazz al Carrer (2004)

RAMON CARDO BIG BAND

Per l’altra banda

Dissabte, 26 de juny, a la Plaça del Forn

A les 22.00 hores: Sopar a la fresca.

A les 24.00 hores: Concert.

.

Quan vaig tocar per primer cop amb la banda de Godella, on vaig nàixer i on vaig començar la meua carrera musical, vaig tindre una sensació agradable que és difícil de descriure amb paraules i que, per altra banda, tot músic que haja format part de qualsevol tipus de banda coneix. Escoltar-me arropat per altres sons, comprovar la magnitud del resultat, descobrir que allò que ú toca forma part indispensable del tot, produeix una immensa felicitat (és fascinant veure com les simples lleis físiques i matemàtiques en què es basa el llenguatge de la música poden provocar sentiments tan diversos). Em vaig sentir tan pletòric que aqueixa experiència marcà la meua trajectòria dintre de la música, i amb el pas del temps vaig tornar a trobar la mateixa emoció en situacions diferents, com ara quan vaig escoltar per primera vegada els Jazz Messengers d’Art Blakey, o quan vaig seure en la secció de saxos de la Big Band del Taller de Músics de Barcelona, i en moltes altres ocasions en què he col·laborat amb formacions i músics de tota mena. Això sí, quasi sempre ha coincidit en circumstàncies en què hi havia una notable presència instrumental.

 

L’organització d’aquesta big band, amb la seua presentació en directe al Festival Xàbia Jazz i la gravació d’aquest disc suposen en certa forma la síntesi de totes aquestes emocions. Per l’altra banda constitueix, sens dubte, el projecte musical que instrumentalment m’ha aportat més satisfaccions; també preocupacions per la envergadura de la producció i pel repte que significava, després de tants anys implicat en el món de les orquestres de jazz, obrir un nou capítol en la meua carrera,  come és el de la composició i l’orquestració. Una vegada més ha sorgit el sentiment de felicitat, més intens si cap, ja que és meravellós el premi que obté el compositor en sentir el resultat del seu treball després de moltes hores debatent-se sobre quins sons escollir, com situar-los i a qui “donar-li-los” en la partitura.

En una aventura d’aquestes dimensions cal parlar del component humà, que és en definitiva el que el fa possible. Em sent molt afortunat per haver comptat amb aquests grans músics, però sobretot grans persones, que han fet fàcil coses que en principi són difícils, i el millor de tot, han aconseguit que resulten divertides. Per últim, vull dir que les composicions i arranjaments originals de José Luis Granell, Jesús Santandreu i Dani Flors fan més ric el resultat amb una varietat de matisos propis de personalitats musicals tan fortes i madures com són les seues.

Ramón Cardo

.

Formació:

Ramon Cardo (as, dir), Pierre Leon (as), Vicent Macián (ts), Bob Sands (ts), Ivan Albuixech (bs), Víctor Belmonte, Toni Belenguer, Juan Manuel Real, Cheryl Walters (tb), Jonathan …, David Pastor, Juan García, Voro García (tp), Fabio Miano (p), Joan Soler (g), Richie Ferrer (cb), Juanjo Garcerà (d)

Feu un comentari

Deixa un comentari

